Verschenen publicaties
Hoeksche Waardse politie heeft bijna één miljoen views op TikTok: ‘Maar geen dansjes in uniform’
De Hoeksche Waardse politie was als eerste basisteam van de eenheid Rotterdam te vinden op de app TikTok. Met de app, die draait om korte muziekvideo’s, wil de politie de jeugd aanspreken. Het bleek een gouden zet: een van de filmpjes tikt binnenkort één miljoen views aan. ,,Ik doe geen dansjes in mijn uniform.‘’
Hoe ga je viral op TikTok
Drie miljoen views voor een lip sync-video, 150 duizend views voor een krijsende peuter; op TikTok kan alles viral gaan. Toch? Jouw merk in de picture bij Gen Z lijkt makkelijk, maar een viral video is niet zomaar gemaakt. Wil je toch een poging wagen, houd dan deze do’s en don’ts in gedachten.
Zij verdient een ton – VrijeMeid
Hoe kan je een ton per jaar verdienen? Dat willen we allemaal wel! Debra van der Heide (26) van Instagram-marketingbureau dsocials verdient gemiddeld 10K per maand en doet een (kas)boekje open.
De grootste fout die ondernemers maken en 4 andere Instagram tips van Debra (DSocials)
Debra van der Heide (26) startte in 2018 DSocials, een social mediaburau met de focus op Instagram. Met haar bedrijf hielp ze al meer dan 1.600 ondernemers om zichtbaarder te worden op social media om zo meer klanten te krijgen. In een interview met WorkJuice deelt ze vijf tips over Instagram voor ondernemers.
Want hoe val je in 2020 nog op tussen al die andere Instagrammers? Wat is de grootste fout die zij ondernemers ziet maken op Instagram? En wat kan je doen als je geen inspiratie hebt voor wat je kan posten?
Kansen door TikTok
Met meer dan 800 miljoen wereldwijde gebruikers en 3,5 miljoen Nederlandse gebruikers is TikTok een snel groeiend social media platform. TikTok draait om video’s van maximaal 1 minuut waar trendy muziek onder is gezet. Het is een mix van grappige, informatieve en soms totaal nutteloze video’s. Kansen voor ondernemers? Jazeker, en dit zijn ze, volgens social media-expert Debra van der Heide. Haar gastblog.
Groeien tijdens Corona-tijd
Hoe herken je een goede online zichtbaarheidsexpert?
3.000 extra volgers op Instagram, minimaal 10.000 euro in één maand extra verdienen of nooit meer zonder klanten zitten; het zijn beloftes die door steeds meer online zichtbaarheidsgoeroes worden gedaan. Hoe kies je de beste?
Door het sluiten van offline ondernemingen zijn veel bedrijven bezig om online zichtbaar te worden of te blijven. Zij kunnen hier, zeker nu, hulp bij gebruiken.
Wat doen ondernemers tijdens de Corona tijd?
Hoe zorg je voor meer zichtbaarheid ten tijde van crisis? Bedrijven worden hard geraakt door corona, maar ondernemers heten niet voor niets ondernemers. Op Instagram worden de meest creatieve dingen bedacht om zichtbaar te blijven en toch nog inkomsten te genereren of klanten te helpen.
Dat ervoer ook Debra van der Heide (25) toen ze zich drie jaar geleden actief op haar Instagram-account besloot te storten en daar tips gaf over een gezonde en fitte levensstijl. Op het hoogtepunt had ze vijftienduizend volgers. Wanneer ze veel likes had, kreeg ze daar even een korte kick van. “Dat voelde als een soort goedkeuring”, legt ze uit. Als ze die likes niet kreeg, werd ze dan ook heel onzeker. “Dan probeerde ik op allerlei manieren om aan meer likes te komen”, vertelt ze. “Ik ging zelfs likes kopen.”
Debra van der Heide van Dsocials vertelt: “Ik denk dat als je relatie verder gewoon goed is, dat er niet zo veel aan de hand is. Tijd vrijmaken voor elkaar is belangrijk. Bij ons was het uiteindelijk positief omdat ik doe waar ik gelukkig van word en hierdoor beter in mijn vel zit.”
Lees het artikel op Rabobank.nl
Debra van der Heide van Dsocials vertelt: “Ik denk dat als je relatie verder gewoon goed is, dat er niet zo veel aan de hand is. Tijd vrijmaken voor elkaar is belangrijk. Bij ons was het uiteindelijk positief omdat ik doe waar ik gelukkig van word en hierdoor beter in mijn vel zit.”